Viralliset kasvattajat

Suomen Frettiliitto on halukas saamaan palautetta kasvattajista. Palautetta kasvattajista voi antaa täällä .

ACH's

Aija Kouhi, Noormarkku
achsferrets (at) mac.com

Kasvatustoimintaa vuodesta 2005. Kasvatuksessamme on tärkeää teettää ihmisille mukavia lemmikkejä ja olla tukena jos ongelmia tulee. Väriä tärkeämpää tulee aina olla terveet taustat ja hyvä luonne. Keskityn nykyään pääsääntöisesti kasvattamaan pastelli, suklaa ja albiino värejä ja vuosittain meiltä lähteekin pentueellinen aktiivisia pieniä karvapalleroita ihmisten iloksia/harmiksi. ;)

Asser Hunter's

Peter ja Tia Kaseva, Espoo
asserhunters (at) gmail.com

Olemme aviopari ja pienen tytön vanhemmat, joiden fretti-innostus on kehittynyt tasaisesti suhteen alusta tähän hetkeen asti. Kasvatustoimintamme tarkoitus aloittaa keväällä 2016. Kantaäitinä tulemme Asser Hunter`s:ssa käyttämään britanniasta meille vuonna 2015 tuotua, useamman sukupolven metsästyslinjaista soopelifrettiä Legend of Alexandriaa eli Loaa.

Tarkoituksemme on kasvattaa mahdollisimman luonnomukaista frettilinjaa, eli standardi värejä, tavanomaisen ruumiinrakenteen omaavia yksilöitä jotka ovat käytettävissä niin metsästystoimintaan kuin lemmikeiksi. Nojaten pohjalla olevaan tietotaitoomme metsästyksestä muiden lajien suhteen, olemme tuomassa fretillä metsästämistä nyt ensimmäisten joukossa Suomeen. Asumme espoossa omakotitalossa jossa tarjoamme freteille mahdollisimman kodinomaisen kasvuympäristön, muunmuassa ympärivuorokautisen ulkoaitauksen muodossa. Toivomme kasvatusyksilöidemme tuleville perheille sekä meidän välillemme pitkää, luottamuksellista sekä aktiivista suhdetta. Olemme mielellämme perheiden tukena, apuna sekä kasvattiemme elämänkaaressa tiiviisti mukana.

Bonsai Ahman

Heli Levänen, Helsinki
bonsaiahma (at) gmail. com

Tavoitteenani on kasvattaa terveitä, hyväluonteisia ja mahdollisimman luonnollisia frettejä, jotka ovat säilyttäneet freteille ominaisen riistaviettinsä. Pyrin siihen, että kasvattini ovat tasapainoisia perheenjäseniä, joiden kanssa on mahdollista harrastaa kaikkea kaverieläintoiminnasta metsästykseen. Jalostusyksilöt valitaan huolellisesti ja terveistä, pitkäikäisistä linjoista. Standardivärisiä frettejä suurella sydämellä ja miniahman asenteella.

E-Pic's

Emeliina Kaukolinna, Lempäälä
epicsferrets (at) gmail.com

Kasvatan frettejä pienimuotoisesti nimellä E-Pic’s. Kasvattajanimi minulle myönnettiin vuonna 2011, ja ensimmäinen pentueeni syntyi keväällä 2013. Tarkoituksenani on kasvattaa terveitä, pitkäikäisiä ja hyväluonteisia lemmikkifrettejä. Kasvatan lyhytkarvaista standardilinjaa pääosin väreissä suklaa ja musta soopeli. Pennut tottuvat pienestä pitäen käsittelyyn ja arjen ääniin. Kasvattieni omistajille haluan antaa parhaan mahdollisen tuen koko fretin eliniäksi.

Headstrong

Sini Taskinen, Kuopio
sini_taskinen (at) hotmail.com

Kasvatustoiminta on tarkoitus aloittaa 2017. Tavoitteenani on terve ja luonteeltaan miellyttävä lemmikiksi soveltuva fretti, jonka kanssa voi halutessaan käydä näyttelyissä. Pyrin pääsemään tavoitteeseeni kasvatusyksilöiden tarkalla valinnalla ja huolellisella pentujen sosiaalistamisella. Tulen kasvattamaan vain lyhytkarvaista standardilinjaa perusväreissä.

Minuun voi ottaa yhteyttä sähköpostitse.

Ei aktiivista kasvatustoimintaa toistaiseksi

Janes

Jaana Huovinen, Järvenpää
janes_f (at) hotmail.fi

Kasvattajanimen 2011 saanut. Tavoitteena kasvattaa pitkäikäisiä ja terveitä frettejä maustettuna hyvällä luonteella. Käytämme kasvatuksessa ainoastaan perusvärejä. Fretit tulevat tottumaan normaaliin arkielämään ja tulevat oppimaan myös raakaruokinnan.

Monochrome

Milla Poikolainen, Helsinki
info (at) monochromeferretry.fi

Etsinnässä tälle vuodelle sijoituspennulle koti. Ensisijaisesti kotiin, jossa on kokemusta freteistä aiemmin. Mikäli olet kiinnostunut sijoitusfretistä, olethan yhteydessä sähköpostitse.

Kasvatustoiminnan on suunniteltu alkavan keväällä 2018.

Nightshade's

Riikka Lahti, Mäntsälä
nightshadesferrets (at) gmail.com

Kasvatan frettejä pienimuotoisesti nimellä Nightshade's ja ensimmäinen pentueemme lähti maailmalle 2010. Kasvatustavoitteena on ennenkaikkea pitkäikäisyys ja vahva rakenne, luonnetta unohtamatta. Kasvatusyksilöiden taustoihin perehdytään huolella ja sukulinja, terveys ja fretin rakenne ovat tärkeitä kriteereitä. Pennut kasvavat kotioloissa ja ne tottuvat jo pienestä pitäen kodin normaaleihin ääniin ja arkielämään ja niitä käsitellään päivittäin samalla kun opetellaan fretille sopivia tapoja. Kasvatan lyhytkarvaista standardilinjaa ja pennut ovat pääasiassa albiinon ja suklaan värisiä. Kasvattajana haluan myös olla omistajien tukena koko fretin elämän.

Pickpocket's

Lisa Hyöky, Järvenpää
pickpocketsferrets (at) gmail.com

Kasvatustoimintaa vuodesta 2006. Tavoitteena on kasvattaa terveitä, pitkäikäisiä, hyväluonteisia ja älykkäitä lemmikkifrettejä. Kasvatuseläinten valinnassa suvun taustatiedot ovat minulle tärkein tekijä. Kasvatan vain lyhytkarvaista standardilinjaa, pääasiassa väreissä tumma soopeli ja suklaa. Ihanteenani on mahdollisimman luonnollinen fretti niin käytökseltään kuin ulkomuodoltaankin. Pentumme kasvatetaan opettaen niille hyviä käytöstapoja ja totuttaen ne normaaliin arkielämään. Tahdon olla mahdollisimman paljon tukena läpi kasvattieni elämän.

Shadowtails'

Hanna Heinonen, Porvoo
shadowtailsferrets@gmail.com

Kasvatuksen on suunniteltu alkavan 2019.
Tavoitteena on kasvattaa terveitä, aktiivisia ja hyväluonteisia lemmikkifrettejä. Kasvatuksessani arvostan luonnetta ja tervettä taustaa enemmän kuin väriä. Pennut tulevat tottumaan normaaleihin arkielämän ääniin, käsittelyyn sekä fretille sopiviin käytöstapoihin. Kasvattajana haluan olla kasvattieni omistajien tukena ja apuna läpi fretin koko elinkaaren.

Ei aktiivista kasvatustoimintaa toistaiseksi

Unique

Emma Lehto, Helsinki
uniqueferret (at) gmail.com

Unique Ferrets on kasvattaja Länsi-Helsingistä, jolla on ollut frettejä aina vuodesta 2010. Jo ensimmäisen fretin kohdalla kiinnostus frettejä kohtaan oli kasvanut niin suureksi, että tietoa haettiin kaikilta mahdollisilta sivustoilta, niin suomen -kuin englanninkielisiltäkin ja sama tiedonjano jatkuu tänä päivänäkin. Meidät löytääkin usein jakamasta tietoa ihmisille näistä ihanista olennoista viikonloppuisin jostain päin Suomea! Tavoitteena meillä on kasvattaa mahdollisimman älykkäitä, terveitä, pitkäikäisiä ja luonnonmukaisia frettejä ja varsinaisen kasvatustyön on määrä alkaa seuraavana vuonna 2017. Ydinperheeseemme kuuluu 5 fretin lisäksi myös kaksi koiraa. jotka ovat frettien tavoin mukana arjen askareissa. Yhteydenotot kaikissa asioissa sähköpostitse.