Freportaasi-jäsenlehti

frepo_kansi

Freportaasi 1/2015.

Freportaasi-jäsenlehden toimitus on lopetettu 09.02.2016.

Freportaasi on kaksi kertaa vuodessa ilmestyvä ainakin näin alkuun mustavalkoinen, värillisillä kansilla oleva, alan harrastajien lehti. Ensimmäinen lehti julkaistiin kesäkuussa 2013 ja seuraava ilmestyy joulukuussa 2013. Lehti lähetetään kaikille jäsenyhdistysten jäsenille.

Jokainen numero sisältää mielenkiintoisia frettiharrastukseen liittyviä artikkeleita laidasta laitaan, ruokinnasta, terveydestä, kasvattajista, näyttelyistä, frettiharrastaja esittelyihin ja niksinurkkaan.

Lukijat pääsevät vaikuttamaan lehteen mm. lähettämällä valokuviaan lehden toimitukselle, sekä uutuutena joulukuun numerossa aloitetaan julkaisemaan Konkarit vastaa -palstaa, jonne lukijat saavat lähettää kiperiä kysymyksiä vuosia kokemuksia keränneiden frettikonkarien ratkaistavaksi.

Lehden toimitus

Päätoimittaja: Kasperi Karppinen
Toimituspäällikkö: Marjo Luttinen
Taittaja: Irina Virtanen
Muu toimituksen väki: vaihteleva joukko frettiaktiiveja
Yhteydenotto: lehti@frettiliitto.fi

Mainostila

MainostyypitHinta
1/4 sivun mainos, mv15€
1/2 sivun mainos, mv25€
1/1 kokosivun mainos, mv40€
1/1 takakannen mainos, 4-väri60€

Kumpaankin vuoden lehteen mainostilaa ostaville -20% hinnasta.

Irtonumeron osto

Freportaasin irtonumeroita voi tilata osoitteesta lehti@frettiliitto.fi, hintaan 7,50€ (sis.postimaksun, seuraavat lehdet samalla postimaksulla hintaan 6€). Ilmoita viestissäsi minkä Freportaasi lehden numeron haluat ostaa, mihin osoitteeseen se tulee lähettää. Huomioithan, että lehti lähetetään sinulle vasta kun sähköpostitse toimitetun laskun suoritus näkyy liiton tilillä.

Frettiliiton sekä jäsenyhdistysten järjestämistä tapahtumista on usein mahdollisuus ostaa lehteä irtona hintaan 6€ kappale tai pakettihintaan 3 lehteä 15€.

Freportaasin historia

Alkuvuodesta 2013 heräsi ajatus kerätä kasaan pieni joukko aktiivisia fretti-ihmisiä julkaisemaan liiton lehteä. Lehden nimeksi valittiin lukijoiden ehdotuksista Jenni Korhosen ideoima Freportaasi.

Liiton hallituksesta projektin vetovastuuseen nimitettiin päätoimittajaksi Marjo Partanen. Toimituspäälliköksi valittiin Manta Pihala jonka energisistä aivoituksista Frettiliiton oman lehden perustamisajatus sai tuulta purjeisiinsa.

Muutaman mutkan kautta taittajaksi saimme Riina Haapakallion jonka rautaista osaamista ja tehokasta työpanosta on kiittäminen ensimmäisen lehden ajallaan toimittaminen jäsenten postilaatikkoihin. Freportaasin sivuilla näkyvät fretin elämää kuvaavat sarjakuvat ovat Maria Lehikoisen käsialaa. Muita ensimmäisen lehden toimituksessa mukana olleita henkilöitä ovat Nelli Elo, Aija Kouhi, Riikka Lahti, Petra Oinonen ja Annukka Pirinen.

Menneet numerot

Jäsenille luodaan myöhemmin lehtiarkisto, josta menneitä numeroita pääsee selaamaan.

Frep1-2_2013 Freportaasi-mainokset-2